Monday, November 22, 2010

Working again...



(Konon2 macam kami kat opis.. huhu)
Huh!! Kembali bekerja setelah 12 hari bercuti. 10 hari di sandakan macam tak cukup rasanya..

Tapi tak boleh lama2 jugak.. how i want to get my paycheck? ( Paycheck la sgt..)kalau rileks je kat tanah tumpah kelahiran..

But i know my parents really hope that i can get back to my hometown..

Tunggu ya .. tunggu untuk aku mengumpul duit and get my act together first..

Bila balik dari cuti macam2 yang aku dengar kat opis.. salah satu nya.. bila seorang budak perempuan yang tidak berapa digemari di opis telah make a complaint dengan orang dalam..

Macam 2 la drama yang happens in the opis.. tapi takut komen lebeh2 nanti my cerita ni terr bocor plak..

I have my own opinion in wht really happens in my office.. Everybody want to save their own ass.

Semua bermuka2.. depan baik tapi belakang mengutuk

Tapi tak semuanya bergaya sedemikian rupa..

Ada jugak yang kuat dengan pendiriannya..

Aku pun kadang2 terikut dgn dorang.. nak hidup la katakan..

Tapi i play safe.. if they can act.. i also need to act myself..

At first aku masih ingat lagi, aku suka ikut emosi.. marah2..

Tapi lama kelamaan aku pun mengikut .. tak guna nak marah2.. besok2 kita jumpa muka org tu gak..
Sabau kan je la.. demi untuk menjaga periuk nasi.. and piring astro.. makanan2 kucing ku.. hehehe

k la.. as usually malas nak menghupdate lama2.. kerana aku mempunyai penyakit yang tak boleh tulis blog lama2.. (ada macam tu??)

takpe one day i will try to overcome my 'sickness' tu...

chaloooo...

5 comments:

  1. Assalam alaikum, Charm

    "At first aku masih ingat lagi, aku suka ikut emosi.. marah2.."


    "Tapi lama kelamaan aku pun mengikut .. tak guna nak marah2.."

    Hasilnya IQ dan EQ charm sudah equilibrium aka seimbang.

    Adieu...

    ReplyDelete
  2. Thanks BlueGene.. dalam idup kena seimbang kan?

    ReplyDelete
  3. Ya-ya-ya kena seimbang. Walaupun kita dilahirkan ke dunia serba ada kurang dan lebih, kita harus melangkah ke hadapan seboleh dan sehabis baik mungkin, agar supaya mencapai keseimbangan.


    Adieu... Charm

    ReplyDelete
  4. hi eg..
    ahahaha.. pandai!! tak guna marah2..!! memang terpaksa hadapi.. so, elakkan stress n jgn marah2 k... buat je apa yg patut krn ia kerja!!

    ReplyDelete
  5. betul tu jgn mrh2 ye... br le awet muda......

    ReplyDelete