Sunday, January 23, 2011

How to make hair like Hanis Zalikha?


Setiap kali menyinggah ke blog hanis, mata mesti tertumpu ke rambut cik Hanis yang panjang mengurai and ikal iteww.Dia anak orang kaya , so bolehlah membeli shampoo2 , conditioner yang mahal2. Ataupun pergi je ke saloon buat treatment rambut. Heyy.. beruntungnya badan jadi Hanis Zalikha, sudahlah anak orang kaya, muka cantik. Berpelajaran and yan aku notis dia still menerapkan nilai murni as a muslim. Eventhough dia tak pakai tudung, tapi still alim jugak la.(Pandangan mata kasar ku)

Title di atas saja untuk buat gempak, manatau peminat2 hanis bolehlah menaikkan traffic blog ku yang tak berapa glamer ni.

Sewaktu pergi AJL baru2 ni, buatlah juga style rambut hanis. Tapi apa2 pun rambut hanis lagi cantik dari aku. (Mood merendah diri )

Tapi kalau aku nak buat rambut style dia, payah jugak lah. Dah la rambut aku hari2 nak kena sanggul? Huh, working in service industry la katakan. Pernah jugaklah rebonding, tapi last2 tak bertahan akan kelurusannya kerana dek menyanggul hari2.

Tapi takpe!!! Azam ku tahun ni nak dapat rambut baek punya like her!! Mula2 sekali aku kena rajin bagi conditioner rambut aku. Bagi dye rambut mcm dia? Hehehe..
Kalau nak kurus mcm dia.. dahlah metabolisma aku dah turun? itu kena perlahan2.

Tapi my bestfriend cakap kan.. muka dia mcm ex colleague kami yang dah resign. Muka hampir2 sama tapi perangai tu jauh panggang dari api. Pasal muka yang sama dgn hanis tu perampas boipren orang!! huh. (Celuparnya mulut) Pas tu baju mcm taak cukup kain.
Nasib baiklah hanis kesukaan ku ini tidak mcm tu. Aku berharap sangat dia jadi pelakon ker? pengacara ke.. pasal dia CANTIK!!!

Ini salah satu pic hanis yang aku suka tengok rambut dia n her look. Simple but yet elegant!

3 comments: